Buitenschoolse opvang
Lekker ravotten, samen spelen met andere kinderen of juist even tot rust komen. Voor of na school en tijdens vakanties kunnen kinderen terecht bij de twee buitenschoolse opvangorganisaties waarmee wij samenwerken. Zo hebben kinderen een leuke en leerzame tijd terwijl hun ouders werken. En u hoeft zich als (werkende) ouder niet druk te maken hoe u de opvang van uw kind voor of na schooltijd vertrouwd en veilig kunt regelen. Uw kind wordt in de klas opgehaald en gaat dan samen met de pedagogisch medewerkers naar de desbetreffende bso.BSO De Speelhut
BSO De Speelhut is vlakbij obs De Blauwe Morgenster gevestigd. Niks moet en veel mag! Kinderen kunnen hier deelnemen aan allerlei leuke activiteiten, zoals koken, knutselen, sporten of proefjes doen. Kinderen krijgen de ruimte om activiteiten te kiezen. Ze spelen vaak buiten en bij slecht weer mogen ze gebruik maken van de gymzaal van obs De Blauwe Morgenster.
Meer lezen over BSO De Speelhut
BSO De Loeiende Koe
In een natuurlijke en landelijke omgeving spelen, ontdekken en leren kinderen die bij BSO De Loeiende Koe komen. Buiten is namelijk veel te beleven o.a. het verzorgen van de kippen, het varken en de konijnen en ook gaan we regelmatig op visite bij de kalfjes en melkkoeien. In de natuurspeeltuin kunnen kinderen hutten bouwen en insecten bekijken. Of wat dacht je van een kampvuur maken? Ook binnen hebben ze spelletjes en knutselmateriaal voor elke leeftijd.
Meer lezen over De Loeiende Koe
BSO De Beemster (Sportifykids)
De kinderopvang vindt plaats in een oude boerderij. Aangrenzend hebben wij een prachtige buitenruimte met een grote natuurspeeltuin. In de tuin hebben wij een slingertouw, grote heuvel met glijbaan, een zandspeelplaats, een klimboom en een speelhuis.
De unieke combinatie van sportinstructeurs en pedagogen maakt het mogelijk om onze vier pijlers: sport, creativiteit, muziek/drama en vrije tijd elke dag invulling te geven en zo een zeer uitdagend programma te creëren voor de kinderen.
Meer lezen over BSO De Beemster
Leerkrachten aan het woord
"Bij onderzoeksvragen houd ik mijn mond en laat ik ze zelf ontdekken."
"Door als leerkracht juist niets voor te zeggen, komen leerlingen zelf tot een aanpak. Dat prikkelt hun leervermogen."